Zadbaj o swoje miękkie kompetencje

Dla coraz większej liczby pracodawców w procesie rekrutacji pracownika znaczenie mają nie tylko kompetencje twarde, ale także miękkie. Co to takiego? Kompetencje twarde są mierzalne, konkretne i łatwe do skategoryzowania, a więc są to umiejętności wyuczone w szkołach, na uczelniach i kursach, na przykład wykształcenie, znajomość języków obcych, biegłość w obsłudze komputera i programów. Coraz częściej jest jednak mowa o kompetencjach miękkich. Są one związane z cechami psychofizycznymi, zdolnościami interpersonalnymi oraz inteligencja emocjonalną.

Tak więc jest to między innymi zespół kompetencji z zakresu marketingu, sprzedaży, samorealizacji, inteligencji emocjonalnej, relacji. Kompetencje te pomagają osiągać wyznaczone cele, zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Dlatego dzisiaj pracodawcy poszukują takich kompetencji jak umiejętność pracy w zespole, komunikowanie się z innymi ludźmi, zdolność organizowania pracy, pozytywne nastawienie, kreatywność oraz chęć stałego rozwoju.

Osoby, które mają problemy z kompetencjami miękkimi mają problemy nawet w zaprezentowaniu pracodawcy swoich umiejętności. Trudny może być nawet sam kontakt z rekruterem. Można samemu popracować nad polepszeniem swoich kompetencji miękkich. Na przykład ćwiczyć przed lustrem wypowiadanie się. Najlepiej obserwować całą swoja sylwetkę. Warto przede wszystkim brać udział w różnego rodzaju kursach. Dział Szkoleń Regionu Gdańskiego ma także ofertę dotyczącą kompetencji miękkich. Namawiamy do zapoznania się z nią.

zola

Download PDF
Powrót Drukuj stronę