Szukaj pracy w sieci

Coraz więcej firm zatrudnia pracowników, wyszukując ich w portalach społecznościowych. Według danych zebranych przez Sedlak@Sedlak kluczowymi kanałami rekrutacji są: portale z ofertami pracy – 91 proc., własna strona internetowa firmy – 84 proc. oraz agencje rekrutacyjne – 83 proc.

Tak zwany social sourcing jest coraz bardziej popularny, ponieważ pozwala dotrzeć do tzw. kandydatów pasywnych, którzy nie szukają ofert pracy, a są interesujący dla pracodawców. Coraz więcej firm HR wykorzystuje do rekrutacji Facebooka – 47 proc., youtube – 37 proc., Instagram – 22 proc. Według badań przeprowadzonych przez Lee Hecht Harrison DBM „Media społecznościowe” w rekrutacji z 2015 roku aż 97 polskich rekruterów korzysta z portali społecznościowych, a 79 proc. zatrudniło dzięki nim pracownika – informuje „Rzeczpospolita”.

zola

Download PDF
Powrót Drukuj stronę