Rekordowy wzrost Radia Maryja. Główny nurt słabnie

Jesień była bardzo udana dla Radia Maryja, które zanotowało rekordowy wzrost. Radiosłuchacze coraz częściej stroją swoje radioodbiorniki na toruńską rozgłośnię ojców redemptorystów. RMF FM pozostaje niezmiennie liderem rynku radiowego – wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Z najnowszej tzw. fali badania przeprowadzonej przez Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, obejmującej okres od września do listopada 2012 r., wnioskujemy, że RMF FM z wynikiem 25,3 proc., mimo spadku o 1,5 punktu procentowego, pozostaje zdecydowanym liderem słuchalności wśród stacji ogólnopolskich. Krakowska rozgłośnia utrzymywała pozycję lidera przez cały rok. Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z 15,2 proc. udziałem w rynku (niewielki spadek – poprzednio ZET-ka miała 16,2 proc.). Na medalowym miejscu znalazła się radiowa „Jedynka” z wynikiem 11,1 proc. (spadek o 0,4 pkt. proc.), a czwartym miejscu – „Trójka” – 7,5 proc. (spadek o 0,7 punktu procentowego).

Swoje wyniki słuchalności poprawiły w tym okresie Radio Maryja – aż o 0,9 pkt. proc. oraz Eska Rock (o 0,3 pkt. proc.) i RMF Classic (o 0,1 pkt. proc.).

 

 

wrzesień  : listopad 2011

grudzień : luty 2012

marzec : maj 2012

czerwiec : sierpień 2012

wrzesień : listopad 2012

RMF FM

26,8%

25,4%

23,7%

25,1%

25,3%

Radio ZET

16,2%

15,3%

15,6%

15,2%

15,2%

Jedynka

11,5%

11,6%

12,0%

12,6%

11,1%

Trójka

8,2%

7,7%

8,9%

8,7%

7,5%

Radio Maryja

2,0%

3,0%

2,5%

2,3%

2,9%

ESKA ROCK

1,4%

1,7%

1,7%

1,9%

1,7%

TOK FM

1,3%

1,5%

1,3%

1,1%

1,1%

RMF Classic

0,7%

0,7%

0,9%

0,9%

0,8%

Czwórka

0,4%

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

Dwójka

0,7%

0,6%

0,7%

0,6%

0,5%

CHILLI ZET

0,5%

0,4%

0,6%

0,5%

0,4%

Radio PiN

0,1%

0,2%

0,1%

0,2%

0,2%

Dane za: Wirtualnemedia.pl

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności telewizji awansowała Telewizja Polsat (14,43%).  TVN, zajmująca wcześniej pierwsze miejsce, spadła na  trzecie miejsce – z wynikiem 13,54 proc.  Na drugiej lokacie znalazła się Jedynka, której udział w rynku spadł o 0,28 pkt. proc. do 13,62 proc.

ASG

Download PDF
Powrót Drukuj stronę