Politycy zabijają drobny handel

Ponad 60 tys. małych i średnich sklepów upadło w ciągu ostatnich trzech lat – alarmuje „Dziennik Polski”. W ciągu 5 lat wzrosła dwukrotnie liczba dyskontów, zwłaszcza Biedronek i Lidli. Ich udział w rynku artykułów żywnościowych wzrósł do 18 proc.

Większość ekspertów przewiduje, że w walce o handel zginie ponad połowa drobnych kupców. Właściciele winią za to polityków, którzy nakładają na nich nowe ciężary i obowiązki.

Jak dowodzi Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu Francuzi zniszczyli drobny handel, „a teraz w panice, kosztem milionów, próbują go odbudować. Dla dobra konsumenta i lokalnych rynków pracy”.

Eksperci uważają, że samorządy zbyt pochopnie, bez wyobraźni wydają kolejne pozwolenia na dyskonty.

Download PDF
Powrót Drukuj stronę