Nowe, drogie logo Sejmu

Ok. 54 tys. zł – 10 tys. euro kosztowało nowe logo Sejmu, którego wykonanie zlecił rząd PO–PSL Jerzemu Janiszewskiemu.

Nie jest ani zaskakujące, ani odkrywcze. Przedstawia zarys sejmu wraz z podpisem. Specjaliści od marketingu powątpiewają w sens zmiany loga.

– Zmiana logotypu powinna wiązać się z jakimś nowym celem komunikacyjnym. Sejm raczej takiego nie ma – mówi „Rzeczpospolitej” Magdalena Pawłowska z agencji Insource.

Stare logo kosztowało dziesięć razy mniej niż obecne – tylko 5 tys. zł.

Podobne wątpliwości wzbudził ostatnio projekt nowego logo dla ministerstwa zdrowia. Rebranding kosztował tam ponoć 60 tys. zł. Czy resort, który ma tak duże problemy finansowe powinien lekką ręką wydawać pieniądze na rzeczy tak mało istotne?

Przypomnijmy także, ile wydała spółka skarbu państwa, jaką jest PZU na swoje logo. Zmiana historycznego logo wraz z poprzedzającą ją kampanią kosztowała aż 25 mln zł.

 

Download PDF
Powrót Drukuj stronę