Nie zdziw się przy kasie – zakupy w hipermarketach

Niewidoczne dla klientów ceny, brak cen jednostkowych (np. za 1 kg czy 1 l), rozbieżności cenowe między tym, co podane na produkcie, a tym, co zakodowane w kasie fiskalnej – takie były najczęstsze uchybienia w hipermarketach na Pomorzu, które ujawniła inspekcja handlowa.

W 2017 roku inspekcja handlowa przeprowadziła ogólnopolska kontrolę zleconą przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyniki na pomorzu odzwierciedlają tendencje w całym kraju. Inspekcja handlowa przeprowadziła kontrole w 165 sklepach w Polsce. Jak wynika z raportu połowa z nich dopuściła się nieprawidłowości. Inspektorzy przyjrzeli się ponad 30 tysiącom produktów żywnościowych. Mieli zastrzeżenia do ponad 6 tysięcy z nich. I jak się okazało w przypadku 90,5 procent wskazanych towarów na wywieszkach brakowało informacji o cenie jednostkowej, a przy co piątym nie było żadnej informacji o cenie.

Jeśli chodzi o nasze województwo w ciągu całego 2017 roku i w styczniu br. wydano ogółem 75 decyzji o nałożeniu kar finansowych na łączną kwotę 48450 zł. Za swoje grzechy kary zostały wymierzone aż siedmiokrotnie sieci Jeronimo Martins Polska, które prowadzi sieć Biedronka. Firma musiała zapłacić 18,5 tysiąca zł. Nie były to zbyt wysokie kary dla tak dużego koncernu. Jeszcze niższe zapłaciły Carrefour i Żabka – po 1500 zł. Podobnie niskiej wysokości kary musiały także zapłacić sieci Obi, Auchan, Freshmarket i Tesco.

zola

 

Download PDF
Powrót Drukuj stronę