Małe sklepy znikają

Liczba małych sklepów w Polsce błyskawicznie znika. Tylko w pierwszym półroczu zamknięto ponad 4,2 tys. placówek – informuje „Rzeczpospolita”. A na kolejne miesiące przewidywany jest podobny trend.

To bardzo dużo biorąc pod uwagę, że w poprzednich latach liczba zamykanych sklepów wahała się w granicach 6-7 tys. rocznie. Pod koniec 2015 roku liczba placówek detalicznych w Polsce po raz pierwszy spadła poniżej progu 300 tys. – wynika z danych wywiadowi gospodarczej Bisnode Polska, do których dotarła „Rzeczpospolita”.

Ten trend najbardziej dotyczy sklepów ogólnospożywczych, odzieżowych, obuwniczych, mięsnych, ale także tych, w których prowadzona jest sprzedaż alkoholu. alkoholem.

Eksperci przewidują, że ta sytuacja jeszcze się pogorszy. Właściciele małych sklepów mają dodatkowe, związane z podatkiem obrotowym i ostrą wojną cenową na czele. Rozrastają się w Polsce dyskonty, które wypierają z rynku małe sklepy. W tej chwili w ich rękach jest już ponad 25 proc. wartości wydatków Polaków w sklepach spożywczych, a w 2020 r. udział ten ma już wzrosnąć do 32 proc.

zola

Download PDF
Powrót Drukuj stronę