Cenimy „made in Poland”

Coraz więcej Polaków podczas zakupów zwraca uwagę na kraj produkcji wybranego produktu. Badania doktora Tomasza Barana i profesor Dominiki Maison pokazały, że 86 proc. naszych rodaków chce wspierać polskie firmy przez kupowanie ich produktów.

Z największą akceptacją spotykają się polskie produkty rolno-spożywcze, budowlane oraz związane z branżą chemiczną. – Budowanie świadomości polskich produktów wśród konsumentów trwa już lata i jest związane ze wzmożoną edukacją społeczną dotyczącą tego, że polskie produkty nie są gorsze, a czasami są nawet lepsze od innych. Patrząc z perspektywy lat, widzimy wyraźnie, że polskie społeczeństwo zaczyna się interesować polskimi produktami, wybiera spośród masy wielu innych te produkty, które są ich zdaniem równie dobre, a polskie. Ma to ogromne znaczenie również w kwestii utrzymania miejsc pracy i rozwoju przedsiębiorstw, bo w ten sposób budujemy siłę polskiej gospodarki – podkreśla Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Download PDF
Powrót Drukuj stronę